Priam zo dňa na deň prudko spadli teploty a tropické horúčavy vystriedalo sychravé, daždivé počasie. Letné šaty znovu zapadli na spodok skrine, na rad prišli pletené svetre, pančucháče a o chvíľu ich budú nasledovať čiapky a rukavice. Prečo nás ráno do škôlky a školy odprevádza hmla? A prečo oblohu stále nezdobí dúha, keď je tak krásna? Ak si aj vaši drobci čoraz viac lámu hlávky nad záhadami medzi oblohou a zemou, je čas na Meteorologické pohádky

Online nakladateľská platforma Pointa prednedávnom vydala nezvyčajnú zbierku rozprávok od autorky Ludmily Bakonyi Selingerovej. Jej knižka O nebi a zemi aneb Meteorologické pohádky popisuje počasie a vesmírne telesá, čím ich prístupnou formou predstavuje detským čitateľom. Každá rozprávka je naviac obohatená o krátky úvod, ktorý vysvetľuje napríklad aj to, ako vzniká hmla. Úvodné slovo často obsahuje odborné výrazy, ktoré môžu byť pre deti neznáme netreba sa ich ale báť. Ponúkajú rodičom priestor na vysvetlenie záhadných slov či diskusiu s dieťaťom. K rozprávkam nechýba zaujímavosť a pokus, ktorý môžu deti doma vyskúšať.

Pozoruhodné sú v knihe aj ilustrácie. Mladučká a talentovaná ilustrátorka Eliška Andělová nachvíľu vymenila ceruzky a pastelky za akvarelové farby, aby čitateľom pomohla s porozumením informáciami nabitému textu. Jej nevšedné obrázky nielenže zdobia príbehy, ale tiež pomáhajú predstaviť si, čo sa skrýva pod náročnými pomenovaniami meteorológov. Pozornému čitateľovi určite neuniknú ani rafinované drobné ilustrácie v spodnej časti stránok, ktoré sa z rozprávky na rozprávku menia. Zodpovedajú tak jej téme a čitateľa nezačnú po pár stránkach nudiť.

Zábavná i poučná zbierka rozprávok O nebi a zemi aneb Meteorologické pohádky je určená všetkým zvedavým škôlkarom a školákom, ktorí nemajú strach zablúdiť spolu s knižkou medzi snehové vločky, oblaky a ešte vyššie - priamo ku hviezdam. Ocenia ju aj všetci rodičia, hlídačky alebo učiteľky. Nájdu v nej výbornú pomôcku, ako deťom bezbolestne vysvetliť prírodné javy odborne a pútavo, pomôcku pri rozhovore o zložitej téme kolobehu v prírode a ešte aj hravé pokusy.

Knihu O nebi a zemi aneb Meteorologické pohádky, ktorú napísala Ludmila Bakonyi Selingerová a ilustrovala Eliška Andělová, vydalo nakladateľstvo Pointa v Prahe v roku 2019.

Knihu si môžete kúpiť tu